16. Fémszerkezeti Konferencia

2012. október 18.

2012. október 18-án, csütörtökön megtartották a gödi hagyományos, immáron 16. Fémszerkezeti Konferenciát a Dunamenti Tűzvédelmi Zrt. Aphrodite Hotelének Konferenciatermében. A "Gépek, berendezések, korszerű gyártástechnológiák" - köré csoportosított előadások nem csak a súlyos válságban lévő építőipart, hanem a kissé jobb helyzetben lévő teljes fémszerkezetgyártást (hídépítést, technológiai acélszerkezet-gyártást, gépipart stb.) érintették.
Az előadókat a Magyar Könnyűszerkezetes Egyesület (MKE), a Magyar Acélszerkezeti Szövetség (MAGÉSZ) és az Alumínium Ablak és Homlokzat Egyesület (ALUTA Klaszter) - főszponzor - kérte fel, a konferenciát az MKE és az Expert Point Kft. szervezte. Idén a levezető elnök Markó Péter, a MAGÉSZ elnöke volt.

A fémszerkezetek gyártási technológiája reneszánszát éli napjainkban. Több előadás a hegesztésre fókuszált, mint olyan technológiai műveletre, amely szinte minden szerkezeten előfordul és sokszor egymagában is képes meghatározni a gyártmány minőségét. Aki ezekre az előadásokra odafigyelt, sok segítséget kaphatott a számára legoptimálisabb hegesztési módszerről, különösen a könnyű, vékonyfalú acél- és alumíniumszerkezetek vonatkozásában.

 

Az előadások sorrendjében haladva, röviden összefoglaljuk azok fontosabb mondanivalóját

A kiváló szakember és szemléletesen előadó Kristóf Csaba hegesztő mérnök a "Korszerű hegesztési eljárások vékonylemez szerkezeteknél" címmel tartott előadást.
A korszerű gépi berendezésekkel felszerelt és modern technológiával ellátott RUTIN Kft referencia munkáit Papp Gergely hegesztő szakmérnök ismertette, minden esetben kiemelve az objektum újszerűségét és gyártási (hegesztési) nehézségeit, különleges megoldásait.
Somoskői Gábor ügyvezető (IWE) FROWELD Kft. a hegesztési szakismereteket ismertette középnehéz- és nehéz acélszerkezeteknél egészen 160 mm-es lemezvastagságig.
A következő előadásban Boros László (KÉSZ Ipari Gyártó Kft. Kecskemét) számolt be arról az általuk megvalósított projektről, mely a "Value Engineering" technológia (tudatos, energiatakarékos gondolkodás az építésben és az üzemeltetésben) alapján optimalizálta a Liszt Ferenc Repülőtér Sky Court termináljának acélszerkezetét.
"Korszerű gyártástechnológiák" címen Góré Krisztián műszaki osztályvezető mutatta be a tekintélyes és sokoldalú KÖZGÉP Zrt. technológiai fejlesztéseit, elsősorban a hegesztés területén.
Az ALUTA részéről Gallai Balázs (ALUKÖNIGSTÁHL Kft.) értékesítési vezető ismertette az alumínium nyílászárók- és függönyfalak gyártásánál alkalmazott korszerű gépeket, berendezéseket, gépsorokat, végül bemutatott egy racionálisan kialakított nyílászáró műhelyt.
A Fémsystem Kft. termelési vezetője Vincze Károly gépészmérnök bemutatta az üzemükben működő CNC vezérlésű gépeket.
Hammer László az ELUMATIC Gmbh magyarországi képviselője előadásában kifejtette, hogy az építőipari válságot azok a cégek kezelik eredményesen, akik termékeik eladhatóságát és értékét a szállítási határidő csökkentésével, pontosabb szerkezetekkel és gyorsabb beépítéssel tudják növelni. Ezt a termelésszervezés és technológia korszerűsítésével, modern megmunkáló gépek alkalmazásával, a termelési folyamatok koordinálásával tudják elérni.
Kovács András műszaki tanácsadó (GUARDIAN HUNGARY Kft.) kapcsolódva az ALUTA Klaszter előadásaihoz, az építési síküveg-gyártást mutatta be, valamint azokat a bevonó rétegeket ismertette, melyekkel a két- és háromrétegű üvegek hő- és hangtechnikai, fényvisszaverési tulajdonságait lehet növelni, és amelyek kielégítik a legújabb hőtechnikai követelményeket is.

Az utolsó két előadás merőben új témakörrel, - a könnyűfém-szerkezetes vasúti járművekkel - foglalkozott.
Dr. Dulin László előadása az alumínium ötvözetek hegesztésének és az alumínium szerkezetek gyártásának legfontosabb tudnivalóit foglalta össze, elsősorban a vasúti járműgyártás szempontjainak figyelembevételével.
Koronczai László EWE/IWE QS/SAP vezető (Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártó Kft.) a Stadler csoport korábbi tevékenységét, köztük az 1958- ban alumínium lemezszerkezettel készült motor mellék-kocsit, majd a jelenlegi nagyvasúti kocsiszekrény szerkezetét és gyártását ismertette.
A konferencia záróaktusaként Dr. Seregi György (Széchenyi-díjas építőmérnök) 85. születésnapjának alkalmából, kedvenc könnyűszerkezetes munkáiból bemutatott két szerelt épület típust.